3 activiteiten die ontspannend werken

post afbeelding

Ga op Yoga

Waar Yoga vroeger een suf imago had, wordt het nu als hip en vooral ontspannend gezien. Het wordt steeds populairder. Voor ieder is wat wils: er zijn verschillende soorten Yoga te volgen. Zo kun je voor rustige Yin-Yoga kiezen, maar ook het actieve Power-Yoga behoort tot de mogelijkheden. Volg eens een proefles en kijk of deze activiteit iets voor jou is. Bij de meeste yogascholen kun je een vrijblijvende proefles volgen. Let er ook op of de yogaschool met een lidmaatschap of een knipkaart werkt. Het voordeel van een lidmaatschap is dat je iedere maand een vast bedrag betaalt, of je nou wel of niet komt. Dit kan een stok achter de deur zijn om toch iedere week de yogales te volgen. Een knipkaart heeft als voordeel dat je alleen betaalt voor de lessen dat je ook daadwerkelijk aanwezig bent. Zo betaal je niet teveel.

Fiets dagelijks

Bijna iedereen in Nederland heeft wel een fiets. De één gebruikt hem voor woon-werkverkeer, de ander alleen in het dorp. Weer een ander maakt er het liefste mooie tochten mee of neemt de fiets mee op vakantie. Waarvoor een fiets ook wordt gebruikt: iedereen kan het. Gebruik je jouw fiets weinig, probeer dan om iedere dag een rondje te gaan fietsen. Zo bouw je conditie op, waardoor je in het weekend eens een leuke fietstocht kunt maken. Daarnaast werkt het lekker ontspannend. Zie je ertegenop om dagelijks te fietsen, omdat je conditie nog niet voldoende is, of om andere gezondheidsredenen? Kies dan voor een elektrische fiets. Met een e-bike hoef je niet veel eigen trapkracht te leveren, waardoor het fietsen je dus minder moeite kost. Heerlijk ontspannen én gezond bezig zijn!

Wandel een rondje

Trek de natuur in en wandel een rondje. Het bos is hiervoor een ideale plek waar je even helemaal tot rust kunt komen. Stippel een leuke wandelroute uit of loop het bos gewoon in op zoek naar een leuk pad (goed richtingsgevoel is wel belangrijk). Wandelen is een ideale manier om te ontspannen, je kunt je eigen tempo aanhouden en genieten van de frisse buitenlucht. Daarnaast beweeg je, wat goed is voor lichaam en geest. Ieder weekend, wanneer mogelijk vaker, een rondje wandelen houd je gezond en ontspannen.


GD Star Rating
loading...

Gerelateerde Posts

Last van slapeloosheid? Oefen dan eens met yin yoga

Door Jolanda Hamers

Help, hoe houd ik alle ballen in de lucht?!

Door Jessica Szabo

Vrolijk door minder bezit: het verhaal achter yoga

Door Jolanda Hamers

5 tips om (weer) te beginnen met mindfulness

Door Mila de Koning

Reageer op dit bericht

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.