3 handige tips voor een gezondheidsboost

post afbeelding

Misschien herken je het wel; je hebt geen energie, krijgt last van kwaaltjes en vindt het lastig om je te focussen. Dit is vaak een teken dat je weerstand niet optimaal is. Op dit soort dagen zul je merken dat je snakt naar een wat extra zelf liefde. Gelukkig zijn er verschillende handige trucjes en middeltjes die jou en je weerstand een flinke boost kunnen geven. We hebben een paar tips voor je op een rijtje gezet!

Neem genoeg rust

Alhoewel veel van ons het lastig vinden om genoeg rust te nemen, is dit toch echt de grootste tip. Het lichaam heeft rust nodig om zich te herstellen. Op dit soort momenten geef je je lichaam de mogelijkheid om te ontspannen. Dit is goed voor de bloeddruk en de ademhaling. Wanneer je je lichaam genoeg tijd geeft om zich te herstellen heeft dit ook een positieve werking op het afweersysteem en de spijsverbetering. Het is niet alleen van belang om genoeg rust in te plannen wanneer je je niet optimaal voelt, genoeg rust kan ook een goede preventie zijn voor kwaaltjes en ziekte.

De juiste vitamines 

Daarnaast is het ook van belang dat het lichaam genoeg goede voedingsstoffen binnenkrijgt om te kunnen helen. Zo zijn groentesapjes de ideale manier om een flinke gezondheidsboost te kunnen geven. Wel is het van belang om de juiste sapjes uit te kiezen. Zo zijn er in de supermarkt veel sappen te verkrijgen die enorm gezond lijken, maar dit eigenlijk helemaal niet zijn. Als je de verpakking eens zorgvuldig bestudeerd zul je erachter komen dat de meeste sappen gemaakt zijn op basis van een concentraat. Dit betekent dat de vruchten die op de verpakking staan gebruikt zijn om een concentraat (een soort siroop) te maken. Dit concentraat wordt vervolgens aangemaakt met water en suiker. Dit betekent helaas ook dat de belangrijkste voedingsstoffen van de vruchten niet behouden zijn. Bij Happyjuicy kun je terecht voor vitaminerijke groentesappen.

Blijf bewegen

Als je je niet optimaal voelt is de kans groot dat je eigenlijk de hele dag in bed wilt blijven liggen. Dit is erg begrijpelijk, maar niet de beste manier om weer snel op de been te zijn. Beweging is op dit soort momenten erg van belang. We in ieder geval een uur per dag te bewegen. Dit hoeft geen intensieve work-out te zijn, een wandeling is al voldoende. Daarnaast zal de frisse buitenlucht je ook erg goed doen.


GD Star Rating
loading...

Gerelateerde Posts

4 tips om snel te herstellen van de griep

Door Redactie

Waar wil je op letten als je zorgverzekeraars vergelijkt?

Door Redactie

Enorme tandartsangst? Zo kom je deze angst te boven!

Door Redactie

5 tips voor een spannender seksleven

Door Redactie

Reageer op dit bericht

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.