4 keer inspiratie opdoen voor een lekker gerecht

post afbeelding

Wat staat er vanavond op het menu? Het is lang niet altijd even eenvoudig om alle dagen van de week iets lekkers en gezonds te bedenken als avondeten. Zeker wanneer je het druk hebt. Dan komt dit vaak een beetje onderaan op je prioriteitenlijstje. Maar ja, de afhaalmaaltijd is natuurlijk ook geen gezond idee. Daarom geven we je vandaag 4x een gezond idee voor een lekkere, makkelijke doordeweekse maaltijd. Even de ingrediënten copy-pasten en op je boodschappenlijstje zetten en klaar ben je!

Buddha bowl met bietjes, bulgur en hummus

Ingrediënten: Chioggia bietjes, sojabonen, bieten hummus, bulgur, avocado, lente ui, limoen, pecan noten, balsamico, olijfolie, gembersiroop en kruiden.

Een buddha bowl lijkt een beetje op een poké bowl. Het is een rond bord of ronde kom waarin je alle ingrediënten mooi rangschikt. Zo lijkt je diner net een schilderij! Maak de bieten schoon en schaaf ze in dunne plakjes. Kook de bulgur volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snijd de avocado in plakken. Verdeel alles mooi in verschillende compartimenten op het bord. Breng op smaak met zout en peper. Plaats er de limoensap over en maak een dressing van balsamico, olijfolie, gembersiroop en kruiden. Vind je het lastig om zelf steeds maaltijden te bedenken? Denk dan ook zeker eens aan een recepten-matchmaker.

Noodles met chili, paprika, terriyaki en munt

Ingrediënten: Aubergine, 2x paprika, noodles, chili, terriyakisaus, kipstukjes (evt vegetarisch) gembersaus, sesamzaadjes, verse munt.

Snijd de aubergine en paprika, halve rode peper zonder zaadlijsten in kleine stukjes. Bak deze in een hete koekenpan met wat olijfolie mooi goudbruin. Bak daarna de kipstukjes mooi knapperig en bruin in dezelfde pan. Kook de noodles volgens de aanwijzingen op de verpakking. Breng alles op smaak met zout en peper. Mix alles in een rond bord samen met wat terriyakisaus. Besprenkel tot slot alles met wat sesamzaadjes en verse munt.

Poké bowl met rauwe sashimi van tonijn en shriracha mayonaise

Ingrediënten: Rauwe tonijn (evt. uit diepvries of vers), shriracha saus, mayonaise, rijst, rijstazijn, gembersaus, sojaboontjes, avocado, zeewiersalade.

Supersimpel deze poké bowl om even snel te maken. Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Laat de rijst even een beetje afkoelen. Snijd de tonijn in grote dunne plakken en meng de mayonaise met wat shriracha saus. Snijd de avocado in plakken. Verdeel alles mooi in compartimenten op een rond bord. Breng op smaak met zout en peper. Sprenkel er rijstazijn, gembersiroop en de sriracha mayonaise over. Je kunt er eventueel ook wat sesamzaadjes over sprenkelen.

Kip, hummus naan wraps

Ingrediënten: tomaten, komkommer, kipstukjes, veldsla, feta, rode ui, balsamico, olijfolie, naanbrood (4x), peper, zout.

In een kwartier klaar deze maaltijd! Snijd de rode ui, feta, tomaat en komkommer (zonder schil) in kleine blokjes. Bak de kip even mooi goudbruin. Plaats op de stukken naanbrood wat veldsla en de kipstukjes, tomaat, komkommer, feta en rode ui. Breng op smaak met zout en peper. Maak een dressing van balsamico en olijfolie en sprenkel dit over het mengsel van kip, tomaat, komkommer, feta en rode uit. Vouw het naanbrood dubbel en bind hem dicht met een touwtje.


GD Star Rating
loading...

Gerelateerde Posts

Mobiliteit & gezondheid bij senioren: dit zijn de meest voorkomende gezondheidsklachten

Door Redactie

Last van netvliesloslating?

Door Redactie

De voordelen van collectieve bedrijfsfitness

Door Redactie

De behandeling van rugklachten in een notendop

Door Redactie

Reageer op dit bericht