Afvallen? Verander je mindset!

post afbeelding

Inhoudsopgave

Verandering voedselaanbod

  • Er zijn nog steeds veel mensen die het zonde vinden om de kliekjes weg te gooien.
  • Veel mensen vinden het moeilijk of onbeleefd om aangeboden voedsel zoals een traktatie of een koekje te weigeren.
  • Ook vinden we het meestal vanzelfsprekend dat we cadeau gekregen lekkernijen zoals bonbons altijd opeten.
  • Sommige moeders kunnen het bij niet over hun hart verkrijgen om de etensresten van hun kroost in de vuilnisbak te deponeren.

Eet je vaak meer dan je eigenlijk van plan was?

Verander je mindset ten aanzien van eten!

Ooit was ik zelf ook zo’n moeder die de restjes van haar kind op at. Als je nog trek hebt en niet te zwaar bent, is daar niks mis mee. Maar wanneer je dat min of meer dwangmatig zit te doen omdat je het zonde vindt om weg te gooien, ben je een beetje verkeerd bezig.

Je bent toch geen kliko?!

Voor mij ging het lampje branden toen een vriendin van me uitriep: “Je bent toch zeker geen kliko!” Neem bovenstaande, vaak ingesleten gedachtegang(en) eens onder de loep en verander je mindset.

Want wat is er nou erger?

Kliekjes weggooien? Of ze tegen heug en meug opeten waardoor je uiteindelijk (weer) meer hebt gegeten dan je wilde of van plan was?

Een gebakje nemen terwijl je eigenlijk op je gewicht moet letten? Of beleefd afslaan?

Het kan ook anders!

  • Het begint natuurlijk al met het inkopen doen en koken. Denk goed na hoeveel je nodig hebt. Koop niet teveel en meet de porties eventueel af.
  • Sommige kliekjes kun je misschien de volgende dag gebruiken. Grote resten van bepaalde maaltijden kun je misschien invriezen. Wat je niet meer kunt gebruiken, gooi je weg!
  • Ik ken mensen die met veel plezier de koekjes en chocolaatjes uit hun kerstpakket mee naar het werk nemen en in de kantine op tafel zetten.
  • Zo kun je natuurlijk ook je oude oma, je zieke tante of je buurtjes die het niet zo breed hebben, heel blij maken met bijvoorbeeld het doosje bonbons waar jij eigenlijk niet op zat te wachten.
  • Je kunt jezelf er in oefenen om iets beleefd af te slaan. Het kan ook helpen als mensen in je omgeving op de hoogte zijn wanneer je op je voeding let.

Je HOEFT het niet op te eten!

Als je je in dit artikel herkent, denk er dan eens over na en verander je mindset ten aanzien van eten.

Succes!

 

Weetje

Wist je dat bij de meeste mensen zo’n 35% van de calorieën uit tussendoortjes komt?

Goed idee om daar op te letten!

Door gezonde, calorie-arme tussendoortjes te kiezen, kun je de totale calorie-inname al behoorlijk beperken.


GD Star Rating
loading...

Gerelateerde Posts

Tips hoe om te gaan met de vele dagelijkse eetkeuzes

Door Redactie GezondTotaal

6 tips voor gezonder en fitter op het werk

Door Gast Blogger

Waarom ketose niet alleen goed is voor afvallen

Door Gast Blogger

Gemakkelijk gezonder leven? Zo doe je dat!

Door Gast Blogger

Reageer op dit bericht