Gezonde voedingssoorten op een rij

post afbeelding

In samenwerking met Oscar Helm van www.happyhealth.nl hebben we gezonde voedingssoorten op een rij gezet. We spreken over de volgende soorten:

Avocado

In verband met de gezondheidsvoordelen en voedingswaarde is avocado ideaal. Avocado´s zitten vol met vezels en zijn rijk aan gezonde vetzuren. Avocado´s zitten daarnaast vol met vitamines en verminderen slecht LDL cholesterol. Door avocado´s zal het goede HLD cholesterol verhoogd worden. In vergelijking met andere soorten voeding, vind je in avocado veel meer voedingswaarde. Met recht wordt avocado dan ook tot de superfoods gerekend.

Havermout

Havermout zit vol met gezonde vitamines en mineralen. Daarnaast geeft havermout van nature een gevuld gevoel. Havermout bevat meer eiwitten en graansoorten dan andere graansoorten. Havermout heeft allerlei gezondheidsvoordelen als: een kleinere kans op hart- en vaatziekten, verlaging van het cholesterolgehalte en een verlaging van de bloeddruk. Ook helpt havermout bij obstipatie. Steeds meer populaire diëten schrijven het voor om havermout te eten. Naast de vetverlagende werking van havermout, zitten er tal van gezondheidsvoordelen aan dit product. Deze graansoort mag dus zeker niet in het lijstje ontbreken.

Kefir

Kefir is een stap in de goede richting bij het verbeteren van jouw gezondheid. Je kunt kefir zelf maken van volle melk of je kunt het kant-en-klaar in de supermarkt kopen. Ook kun je kefir maken van geitenmelk, schapenmelk of plantaardige melk. In dat geval heb je geen nadelige effecten van koemelk. Zo heeft kefir aan antibacteriële werking, zouden er bepaalde vormen van kanker voorkomen kunnen worden, wordt het risico op osteoporose verlaagd, helpt het (mogelijk) tegen allergieën en is kefir een extreem goede bron van probiotica.

Kokosolie

Kokosolie kun je tegenwoordig gewoon in de winkel kopen. Kokosolie is veel beter dan andere plantaardige oliën en dierlijke vetten. Kokos reduceert honger, zou helpen bij vetverbranding, past goed bij een ketogeen dieet, helpt bij eczeem, acné en een droge huid. Ook zou kokosolie goed voor het cholesterolgehalte zijn. Dit in tegenstelling tot wat door veel onderzoekers gedacht werd. Recent onderzoek bewijst echter het tegendeel en laat zien dat bepaalde verzadigde vetten, zoals uit kokosolie niet slecht zijn. Kokosolie is geschikt om te verwarmen en kan ook koud gebruikt worden.

Zoete aardappel

In Nederland houden we van aardappelen. Gelukkig is er met de zoete aardappel een gezond alternatief. Het grote verschil in de zoete aardappel zit hem in vitamines en mineralen. Deze zijn in hogere mate aanwezig. Zo bevat één portie zoete aardappelen al ongeveer de helft van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid aan vitamine C, dat is goed voor jouw weerstand.


GD Star Rating
loading...

Gerelateerde Posts

Waarom bewegen goed is tegen artrose

Door Redactie

3 keer een gezonde pasta om zelf te bereiden

Door Redactie

5 tips die je helpen bij het stoppen met roken

Door Redactie

De beste voeding voor gezonde ogen

Door Redactie

Reageer op dit bericht