Help! Eerste Hulp Bij BBQ – Gezonde tips voor de BBQ

post afbeelding

Voor de een het ultieme zomer gevoel, voor de ander een ware nachtmerrie; die vreselijke dik makende barbecues…?!

Eindelijk… Eindelijk is het zomer, en wat voor een. Waar iedereen op hoopte en om zeurde is werkelijkheid geworden. Mooi weer. Jippie! Barbecue uit het stof en er tegen aan!

Ik heb sinds jaren niet zoveel geklaag gehoord in mijn praktijk over die “vreselijke” dik makende barbecues. Tjonge jonge wat erg toch. Daarom, speciaal voor jullie wat gezonde tips voor een geslaagde barbecue.

Bbq kopen bij Bbq-zaak.nl

Zoveel eten, help!

Verbaasd ben ik erover. Wat is nu het probleem denk ik dan? Mooi weer en gezellig buiten je eigen eten maken. Visite erbij, familie vrienden. Hoeveel meer ingrediënten heb je nodig om gelukkig en tevreden te zijn? Maar nee, het gros van mijn klanten klaagt, klaagt en klaagt. Na de beruchte barbecue zijn ze namelijk kilo’s aangekomen… Hoe kan dat nou… en hoe kunnen we dat voorkomen?

Help Kitty help…

Eerste hulp bij BBQ – Gezonde tips voor de BBQ

  1. Te veel eten maakt dik. Dus regel een­­­> Eet niet te veel.
  2. Als je zelf de BBQ voorbereidt kies dan voor mager vleessoorten als kip, varkenslapjes en rundvlees. vermijd dus worst en hamburgersoorten.
  3. Mayonaise en rode sauzen zijn dik makers maar ook smaakversterkers. Door deze sauzen
toe te voegen eet je vaak te veel. Laten staan dus dat spul.
  4. Brood en vooral de kruidenboter zetten lekker aan, niet doen dus.
  5. Dat geldt hetzelfde voor friet en aardappelsalades. Vanaf blijven dus.
  6. Wat wel mag is alle soorten groente wel of niet gebarbecued. Bestrooi ze met verse of gedroogde kruiden, knoflook en een snufje grof zout.
  7. Vergeet niet een visje te nemen. Heerlijk met wat citroen en venkel wat olijfolie in aluminiumfolie op de BBQ.
  8. Drink niet teveel alcohol, het maakt je mellow waardoor je vaak niet in de gaten hebt hoeveel je erbij eet.
  9. Geef wat aandacht aan onderstaande heerlijke zelfgemaakt dressings en sauzen en je komt niets te kort.

Maak zelf een gezonde en lekkere dressing – recepten

Honing mosterd dressing

Voor op salade, vis of stukje vlees. Mosterd 2 delen, honing 1 deel scheutje azijn. Gedroogde dille naar smaak.

Koude frisse saus

Voor op vlees, vis, gepofte aardappel. Mager crème fraise 2 delen, sandwich spread 1 deel, geperst knoflook teentje.

Warme tomatensaus

Voor op alle vlees en vis gerechten.1 pak gepureerde tomaten, paar blaadjes basilicum fijn gesneden, scheutje room, beetje zout.


GD Star Rating
a WordPress rating system

Gerelateerde Posts

Tips hoe om te gaan met de vele dagelijkse eetkeuzes

Door Redactie GezondTotaal

6 tips voor gezonder en fitter op het werk

Door Gast Blogger

Praktische tips om sporten vol te houden

Door Gast Blogger

Tips over voeding tijdens je zwangerschap

Door Redactie GezondTotaal

Reageer op dit bericht