Herfst. Ga naar buiten en geniet!

post afbeelding

De temperaturen dalen met de week, bladeren vallen van de bomen en we kunnen niet meer zonder jas naar buiten. Het is duidelijk herfst. Een heerlijke periode om lekker buiten een frisse neus te gaan halen tussen de buien door. Een rondje fietsen of een wandeling in het bos, buiten ontspannen in de herfst doe je zo.

Prima periode om te fietsen in het bos

In de herfst is het heerlijk om naar buiten te gaan. Niet wanneer het regent of heel hard waait misschien, maar ook de zon komt nog regelmatig te voorschijn in de herfst. De herfst is een ideaal seizoen voor een fietstocht. In de herfst zijn de temperaturen nog prima voor een fijne fietstocht en het regent lang niet zo vaak als we denken. Samen met je gezin een lekkere tocht in de buurt of met een groep vrienden op de mountainbike het bos in. Let er wel op dat je je warm genoeg kleed. Als je een paar uur op de fiets zit, en wellicht een kleine regenbui op je dak krijgt, kun je het snel erg koud krijgen. Zorg dus voor goede kleding en eventueel een regenpak.

Wandelen met je gezin

Ook wandelen is zeer fijn in de herfst. De natuur heeft een grote aantrekkingskracht in dit seizoen, met zijn rode bladeren en vallende beukenootjes. Kinderen vinden het heerlijk om in het bos eikels en kastanjes rapen en grote bladeren te zoeken, om bij thuiskomst er een waar kunstwerk van te maken.

Actief lopen: Nordic Walking

Wil je wat actiever lopen, dan is Nordic Walking een goed idee. Nordic Walking is wandelen met een soort skistokken. Deze stokken geven je extra grip op het wegdek, wat in de winter met de natte gladde bladeren op de grond geen overbodige luxe is. Ook zorgen de stokken ervoor dat je eenvoudig een stevig tempo aan kunt houden. Zorg er ook hierbij voor dat je goed aangekleed bent. Het lijkt dan nog niet zo koud, en als de zon schijnt doet het zomers aan, je vat sneller koud dan je denkt.

Gezonde tip voor iedereen

Blijf niet binnen zitten wanneer het wat kouder wordt en de dagen korter. Ga lekker naar buiten en ontspan!


GD Star Rating
a WordPress rating system

Gerelateerde Posts

Dertig minuten per dag bewegen. Zo doe je dat

Door Redactie GezondTotaal

Bijzonder notitieboekje: Sta op en wandel

Door Redactie GezondTotaal

Tips voor een sportieve herfst en winter

Door Redactie GezondTotaal

Last van slapeloosheid? Oefen dan eens met yin yoga

Door Jolanda Hamers

Reageer op dit bericht