Inspiratie voor een lekker lang paasweekend

post afbeelding

Tijdens het afvallen en gezonder leven, kunnen de feestdagen lastig zijn. Bij de gezelligheid met vrienden en familie staat vaak eten centraal. En dan niet zomaar eten, maar veelal calorierijke lekkernijen. Ook de komende Pasen wordt men weer bedolven onder de heerlijkste chocolaatjes, een goed gevuld paasontbijt en meer.

Natuurlijk wil je dan niet alle gezelligheid missen en wil je het liefst gewoon lekker mee-eten met de rest van het gezin. Misschien denk je nu dat dit niet mogelijk is, maar dat is zeker niet het geval. Afvallen en gezonder leven betekent niet dat je belangrijke momenten in de familie moet missen. Het draait met name om de keuzes die je maakt. Je kunt net zo goed mee-eten met de rest van de familie. Balans is het sleutelwoord.

Maar hoe kom je dit lekker lange paasweekend nu zonder al te veel problemen door? Hoe voorkom je ongezonde keuzes als je tijdens Pasen gewoon je gezonde levensstijl door wilt zetten? Om te helpen, hebben wij een aantal tips op een rijtje gezet.

Zorg voor gezonde keuzes tijden het paasontbijt

Een paasontbijt mag natuurlijk zeker niet ontbreken. Je kiest dan misschien al snel voor heerlijke croissantjes, pannenkoeken en afbakbroodjes met rijk beleg, maar er zijn natuurlijk ook andere keuzes die je kunt maken. Je hoeft deze lekkernijen niet te missen, maar het is wel goed om een beetje balans te houden. Zorg er voor dat de tafel niet alleen volstaat met calorierijke lekkernijen, maar dat er ook gezondere keuzes zijn tijdens het paasontbijt. Denk aan lekker fruit, yoghurt of een gekookt eitje. Op die manier kun je gewoon heerlijk mee-eten met de rest van de familie, zonder van je huidige dieet af te wijken.

Gourmetten met veel groentes


Het is een eeuwenoude traditie in Nederland om tijdens de feestdagen te gourmetten. Zo ook met Pasen. Toch kan dit best wel wat angst aanjagen. Al dat vlees, brood met kruidenboter en verschillende sausjes: die zijn niet bepaald goed voor jouw gezonde levensstijl. Gelukkig is het ook bij gourmetten zeker mogelijk om balans te houden.

Gelukkig kan het gourmetten heel eenvoudig een stuk gezonder gemaakt worden. Bijvoorbeeld door enkel veel groentes te eten en je te beperken tot een handjevol vlees. Doe je ten goede aan champignons en paprika of bak eventueel een eitje op de plaat. Op die manier zit je heerlijk gevuld. Daarnaast kun je  ervoor kiezen om koolhydraatarm brood te bakken.

Een lange wandeling

Een lang weekend leent zich natuurlijk uitstekend om lekker op stap te gaan met de hele familie. Dingen te doen waar normaal nooit de tijd voor gevonden kan worden. Bijvoorbeeld het maken van een lange wandeling in het bos of in de duinen. Heerlijk uitwaaien en misschien zelfs wel genieten van een waterig lentezonnetje. Bovendien kom je zo gemakkelijk aan je lichaamsbeweging voor die dag. Stap flink door en probeer in elk geval je doelen te behalen. Op die manier is het helemaal niet erg als je een keer een paaseitje neemt.

Blijf genieten

Probeer bovenal gewoon te blijven genieten. Pasen is maar twee dagen in het jaar. Niet al je harde werk zal door twee dagen ongezond(er) eten teniet worden gedaan. Als je al verschil op de weegschaal ziet, dan is dit vooral vocht wat in de komende week weer zal verdwijnen. Raak dus niet in paniek als je toch gewoon alles mee wilt eten zoals je ‘normaal’ zou doen. Blijf genieten.


GD Star Rating
loading...

Gerelateerde Posts

Jezelf motiveren op weg naar stoppen met drugs

Door Redactie

Zo krijg je meer inzicht in je toekomst

Door Redactie

Spannende seksspeeltjes voor iedereen

Door Redactie

3 tips voor in de slaapkamer

Door Redactie

Reageer op dit bericht

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.