Tips om thuis te sporten

post afbeelding

Wil jij graag fit blijven, maar ga je liever niet naar de sportschool? Thuis sporten heeft een hoop aantrekkelijke voordelen. In dit artikel ga ik dieper op deze voordelen in en ik vertel je een aantal tips die je helpen om thuis in shape te blijven. Lees snel verder!

De voordelen van thuis sporten

Niet iedereen vindt het fijn om naar de sportschool te gaan of het is simpelweg niet praktisch. Dat kan natuurlijk zijn om verschillende redenen. Sommige mensen vinden het gewoon niet fijn om apparatuur te delen met andere, zwetende mensen en voor anderen is het lastig te combineren door een drukke baan of een hectisch gezinsleven. In zulke gevallen biedt thuis sporten de ideale optie. Je hoeft er je huis niet voor uit, je hoeft geen rekening te houden met anderen en je kunt sporten wanneer het jou uitkomt. 

De juiste fitness gear voor thuis

Om sporten thuis zo aantrekkelijk mogelijk te maken is het belangrijk dat je beschikt over de juiste gear en apparatuur. Zo kun je in feite eigen private gym creëren! Er is een aantal apparaten dat erg geschikt is voor het sporten in huis. Denk bijvoorbeeld aan de hometrainer en zeker ook de crosstrainer. Beide apparaten nemen weinig ruimte in beslag en met laatstgenoemde train je zelfs je complete lichaam. Doe je aan krachttraining? Dan mag een comfortabele fitnessmat met een set dumbbells natuurlijk niet ontbreken. Het voordeel van het trainen met dumbbells is dat je balans en coördinatie traint. Trainen met dumbbells is bovendien bijzonder effectief omdat je er spiermassa en spierkracht mee kunt opbouwen, maar je kunt ze ook gebruiken als je wil afvallen. Slim dus om te investeren in een paar gewichten of dumbbells!

Plan je trainingen

Veel mensen die fit willen worden (of blijven) hebben moeite met discipline. De ene week gaat het goed, terwijl het de andere week lastig is om de benodigde motivatie op te brengen. Het helpt om je training in te plannen, bijvoorbeeld in de agenda van je telefoon. Zo staat het prominent op je to-do list. Je zult vanzelf merken dat je je beter aan je trainingsschema houdt en bijvoorbeeld ook dat je andere activiteiten om je training heen plant, in plaats van ze als excuus te gebruiken om niet te hoeven trainen!

Ben je op zoek naar meer tips bij het sporten in huis? Breng dan eens een bezoekje aan de website van Tunturi!


GD Star Rating
loading...

Gerelateerde Posts

Je verslaving verslaan

Door Redactie

Hoe bespaar je tijd ’s ochtends?

Door Redactie

Hoe revalideer je van een knieoperatie?

Door Redactie

Waarom een koolhydraatarm ontbijt?

Door Redactie

Reageer op dit bericht

Geef een antwoord

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.