5 tips voor meer energie

post afbeelding

Ben je altijd moe of heb je weinig energie? De meesten van ons willen graag gezonder leven en meer energie. Maar in de praktijk blijkt het best lastig. Want ja, hoe ga je anders leven en eten? Elke dag even een half uur naar buiten, voldoende bewegen, gezond eten en voldoende rust. Het valt lang niet altijd mee om dit allemaal elke week te doen. We hebben het te druk of komen er gewoonweg niet aan toe. Daarom geven we je vandaag even 5 praktische, snelle tips voor veel meer energie. Lees ze even door en zet vandaag nog de eerste stap.

Lichtere voeding

De meeste energie wordt verbruikt door je spijsvertering. Wanneer je lichter gaat eten, dan merk je dit dus direct. Je hebt dan gewoon veel meer energie. Vervang tarwe door zuurdesem brood (niet van de supermarkt maar Yamm brood of zelf bakken) of boekweitcrackers, eet kip of vis en meer groente en fruit. Ook je zuivel vervangen door soja of kokosmelk is een goed idee. Zuivel is lastig verteerbaar voor je lichaam. En belangrijk: eet geen suiker. Probeer het gewoon eens een maand uit en je zult het verschil snel merken (ook op de weegschaal).

Energie management

Wanneer je weinig energie hebt, dan is daar een reden voor. Het kan zijn dat je op bepaalde situaties leegloopt. Bijvoorbeeld omdat je ze niet leuk vindt. Maar het kan ook zijn dat je teveel doet. Belangrijk is dus om even voor jezelf na te gaan wat de oorzaak is. Wanneer je dit weet, breng daar dan ook verandering in aan. Je eigen houding kan soms al voldoende zijn. En soms is het beter om afscheid te nemen van bepaalde situaties of mensen. Ook meer rust en balans is vaak een goede oplossing.

De juiste vorm van bewegen

Wanneer je niet sport, dan komt dat waarschijnlijk omdat je te weinig tijd hebt of het niet leuk vindt. Bewegen is echter essentieel voor je gezondheid. Je kunt eigenlijk niet zonder. Belangrijk is dus om een vorm van bewegen te kiezen die je prettig vindt. Houd je van de natuur? Ga dan wandelen in het bos. Vind je ontspannen fijn? Kies dan bijvoorbeeld voor yoga, tai chi of chi gong. Heb je weinig tijd? Neem dan de fiets naar je werk of de supermarkt en kies voor de trap in plaats van de lift.

Duursport

Voor je lichaam is het belangrijk om elke dag een uur intensief te bewegen totdat je ervan gaat zweten. Fitness of een vorm van duursport is dus een goede keuze. Zo stroomt je bloed even goed door en gaat je hart wat harder pompen. Denk bijvoorbeeld aan cardiotraining, joggen of moutainbiken. Zorg dan ook voor een goede outfit waarin je vrij in kunt bewegen en die goed ventileert. Bij Workoutgear vind je een giga assortiment met sportkleding en –artikelen bijvoorbeeld. En koop ook zeker een paar handige wrist wraps voor al het zweet…

Tijd voor jezelf

Tijd voor jezelf? Juist! Zeer belangrijk, maar vaak gunnen we onszelf die niet. Plan dus van tevoren een paar dagdelen per maand in die helemaal voor jou zijn. Bedenk wat je het allerliefste zou doen en doe dat vervolgens ook op die dag. Een middagje strand, dagje sauna of een massage. Of misschien wil je juist even helemaal alleen zijn. Zeker wanneer je veel drukte om je heen hebt, kan dat ook prettig zijn. En wie weet krijg je de smaak te pakken….


GD Star Rating
loading...

Gerelateerde Posts

Weer pijnloos kunnen lopen

Door Redactie

Hoe kan ik het beste online budgetteren?

Door Redactie

Waarom bewegen goed is tegen artrose

Door Redactie

3 keer een gezonde pasta om zelf te bereiden

Door Redactie

Reageer op dit bericht

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.