Vijf oefeningen die je overal kunt doen

post afbeelding

Voldoende bewegen is belangrijker dan ooit. Daarom is het dus ook zaak om een aantal basisbewegingen aan te leren die je altijd en overal kunt doen. Zo kan je ook fit blijven wanneer je bijvoorbeeld op vakantie bent en even niet naar Sportschool Utrecht kunt gaan. Natuurlijk kan je net wat meer in de sportschool, maar gewoon fit blijven aan de hand van je eigen lichaamsgewicht hoeft helemaal niet zo lastig te zijn. De volgende vijf oefeningen gaan je daar in ieder geval maximaal bij helpen. Leer ze daarom allemaal zelf aan.

1 De jumping jack

Een simpele oefening waarmee je de hartslag kunt verhogen is de jumping jack. Je denkt misschien dat je beter voor hartlopen kunt kiezen. Daar moet je dan natuurlijk wel de ruimte voor hebben. Het gaat er juist om dat het springen waarbij je de armen en benen opent en sluit wel op een vaste plaats kunt doen. Je doet er dan gewoon zoveel als je conditie aankan. Het zal je nog tegenvallen hoeveel dit is. Er zit dus ook een mooie uitdaging in. Probeer steeds verder te komen door er steeds meer te doen bij elke training.

2 De push-up

Er zijn enkele basisbewegingen die ieder mens moet kunnen. Jezelf kunnen opdrukken vanaf de grond is er daar één van. De push-up is de ultieme manier om dat te trainen. Wat daarbij ook nog eens een voordeel is, is dat er heel veel verschillende variaties van bestaan. Zo is het een gemakkelijke manier om de verschillende spieren in het bovenlichaam mee te trainen. Je kunt je borstspieren, de schouders en de armen er allemaal mee aanpakken. Houd bovendien spanning op de buikspieren en rugspieren voor een goede houding. Dit is dus behoorlijk effectief om te doen.

3 De squat

Ook voor de ontwikkeling van de beenspieren bestaat een basisoefening. Het gaat dan natuurlijk om de squat. Wil je er zeker van zijn dat je benen ook op de lange termijn mooi en sterk blijven? Dan is dit zeker wel de oefening waar je mee aan de slag moet gaan. Eigenlijk komt het gewoon neer op het doen van kniebuigingen op een gecontroleerde manier. Wanneer je dit voldoende vaak doet, dan zal je merken dat je spieren geen andere keus hebben dan sterker worden en groeien. Dit kan ieder mens dus voordeel opleveren. Meer heb je niet nodig.

4 De mountainclimber

Wat geldt voor de jumping jack, is eigenlijk ook hier van toepassing. De mountainclimber is een oefening die je op een vaste positie doet waar je geen apparatuur voor nodig hebt. Terwijl deze oefening wel je hartslag de hoogte in jaagt. Het is wel heel interessant om te zien hoe je flink kan gaan zweten alleen al van de oefening waarbij je de benen intrekt en strekt vanuit de plankpositie. Wil je lekker veel verbranden, probeer dan het tempo hoog te houden. Probeer wel je goede vorm vast te houden en zorg dat je iedere keer iets je beter bent.

5 De sit-up

Tot slot nog een oefening waar de meeste mensen een haat-liefdeverhouding mee hebben. Het gaat natuurlijk over de sit-up. Dit is een oefening die flink wat pijn kan veroorzaken. Dat is nu eenmaal het lot van de buikspieren. Het resultaat maakt echter alles goed. Je krijgt er namelijk mooie en sterke buikspieren van. Pas wel op, want die ga je pas zien als je voldoende vet verbrand hebt. Dat betekent dus dat naast de sit-ups de jumping jacks en mountainclimbers ook een hele belangrijke rol spelen. Dat is dus wat je het liefst doet.


GD Star Rating
a WordPress rating system

Gerelateerde Posts

Je verslaving verslaan

Door Redactie

Hoe bespaar je tijd ’s ochtends?

Door Redactie

Hoe revalideer je van een knieoperatie?

Door Redactie

Waarom een koolhydraatarm ontbijt?

Door Redactie

Reageer op dit bericht

Geef een antwoord

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.